Beställning av insatser enligt SoL vid tillfällig vistelse

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER
  • Beställningen ska innehålla utredning/beslut/aktuell genomförandeplan/ev egenvårdsintyg samt underlag för debitering.

  • Beställningen ska ha inkommit senast två veckor innan ankomstdatum för att planering av insatsen ska kunna ske. Ofullständiga beställningar måste kompletteras senast en vecka innan ankomstdatum.

  • Vid förlängning av vistelseperiod ska beställning vara oss tillhanda två veckor före ny period.

  • Avbeställning av planerad vistelse ska ske senast sju dagar innan planerad ankomst. Vid senare avbeställning faktureras enligt överenskommet ersättningsbelopp sju dagar framåt.

  • Beställda insatser skall vara anpassade till bostaden på den tillfälliga vistelseadressen. Beställande kommun måsta ha kännedom om bostadens utformning.

  • Om hjälpbehovet förändras under vistelsens gång kontaktar Bjuvs kommun bosättningskommunen omgående för ändring av beställningen.

  • Matdistribution ingår inte i Bjuvs kommuns insatser.

  • Fakturering kommer att ske efter vistelsens slut om inget annat avtalats.

  • Insatserna faktureras utifrån bosättningskommunens ersättningsbelopp.

  • Vid behov av hjälpmedel eller hemsjukvård, kontakta enhetschef för Område och Hälsa på telefon 042-458 53 04

Frågor om e-tjänsten

Linn Hammarlund
info@bjuv.se
042-458 50 00

Personuppgiftsansvarig

Socialnämnden
info@bjuv.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • Bank-ID

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa