-
Beställningen ska innehålla utredning/beslut/aktuell genomförandeplan/ev egenvårdsintyg samt underlag för debitering.
-
Beställningen ska ha inkommit senast två veckor innan ankomstdatum för att planering av insatsen ska kunna ske. Ofullständiga beställningar måste kompletteras senast en vecka innan ankomstdatum.
-
Vid förlängning av vistelseperiod ska beställning vara oss tillhanda två veckor före ny period.
-
Avbeställning av planerad vistelse ska ske senast sju dagar innan planerad ankomst. Vid senare avbeställning faktureras enligt överenskommet ersättningsbelopp sju dagar framåt.
-
Beställda insatser skall vara anpassade till bostaden på den tillfälliga vistelseadressen. Beställande kommun måsta ha kännedom om bostadens utformning.
-
Om hjälpbehovet förändras under vistelsens gång kontaktar Bjuvs kommun bosättningskommunen omgående för ändring av beställningen.
-
Matdistribution ingår inte i Bjuvs kommuns insatser.
-
Fakturering kommer att ske efter vistelsens slut om inget annat avtalats.
-
Insatserna faktureras utifrån bosättningskommunens ersättningsbelopp.
-
Vid behov av hjälpmedel eller hemsjukvård, kontakta enhetschef för Område och Hälsa på telefon 042-458 53 04